
Tips voor het zakelijk gebruik van social media
Social media is anno 2019 niet meer weg te denken. Bijna elke dag kom je er wel mee in aanraking, en dat daar kansen liggen voor bedrijven is algemeen bekend. Er is ontzettend veel vraag naar goede hulp en advies over advertenties op verschillende mediakanalen, en daarom hierbij de eerste tips!
-
Wees constant.
Zorg ervoor dat je minimaal 1-2x per week wat van je laat horen. In het begin zal alles een beetje stroef lopen, je krijgt niet zo snel likes of reacties, maar hoe langer je er mee bezig bent hoe beter het gaat. Het gaat er in het begin vooral om dat je steeds wat van je laat horen, zodat mensen zien dat je bezig bent. Als ze dan een bedrijf of ondernemer nodig hebben wat voor jou een potentiële klus kan zijn, denken ze meteen aan jou!
-
Profileer jezelf.
Het is erg belangrijk je dat je laat zien wie je bent en wat je doet, en dat mensen dat terug kunnen zien in jouw berichten. Wat doe jij anders dan je concurrenten? Wil je overkomen als de echte specialist? Gebruik dan vaker vaktermen. Wil je laten zien dat je veel ervaring hebt? Laat recente projecten zien! Elk bedrijf profileert zich op een andere manier en dat hoort ook zo. Zorg ervoor dat dit terug te vinden is in je posts op social media.
-
Wissel de inhoud af.
Plaats verschillende berichten op je kanalen en zorg ervoor dat het interessant blijft om jou te volgen. Plaats dus niet 3x per week een blog, maar wissel af met bijvoorbeeld lopende projecten voor klanten, foto’s, video’s, ga zo maar door. Denk ook aan leuke weetjes en tips die andere mensen in dezelfde branche kunnen helpen. Je moet natuurlijk niet alles prijs te geven, maar dit is wel een goede manier om de gunfactor van jouw bedrijf te verhogen. Wil je weten hoe je zelf betere foto’s kan maken? Klik dan hier voor de vorige blog over fotografie!
-
Zorg dat je anders bent.
Voordat je heel enthousiast begint en van alles begint te plaatsen, doe een onderzoekje naar je concurrenten. Dit zorgt ervoor dat je een veel betere start maakt in plaats van dat je jouw doel misloopt. Plaats andere dingen dan je concurrenten in de buurt en laat zien dat de klanten voor jou moeten kiezen, en niet voor de concurrent.
-
Probeer en experimenteer.
Het is helemaal niet verkeerd om hulp te vragen van mensen om je heen. Vraag ze is wat zij graag zouden zien of weten omtrent jouw bedrijf. stel jezelf de vraag, ‘waarom moeten andere mensen mijn pagina of account volgen?’. Zeker als je alleen bent kan dit erg nuttig zijn. Een frisse blik vanuit een nieuwe hoek is altijd goed en brengt je vaak op nieuwe ideeën!